Targi wystawiennicze są bardzo popularne w każdej branży. Najbardziej znane są targi branży budowlanej, ogrodniczej, czy ślubnej, które są niejednokrotnie odwiedzane nie tylko przez przedstawicieli firm z danego sektora gospodarki, ale również przez osoby prywatne szukające inspiracji, wykonawcy prac budowlanych, czy produktów w cenach niższych niż sklepowe.

Co powinno posiadać stoisko targowe?

stoisko degustacyjne na targiTargi branży spożywczej są mniej znane, ponieważ są to targi zamknięte i pojawiają się tam jedynie ludzie z branży. Jednak nawet na takich targach trzeba umieć przyciągnąć do siebie klienta. Trzeba się pokazać z jak najlepszej strony, tak by zachęcić oglądających do zapoznania się z naszą ofertą. Jak powinno wyglądać dobre stoisko na targi spożywcze? Z pewnością musi być dobrze wykonane i oferować komfortową pracę. Potencjalni klienci muszą mieć miejsce do przejrzenia ulotek reklamowych, czy porozmawiania z przedstawicielem firmy w spokoju. Nie może być zbyt małe. Na stoisku powinno być miejsce na stojaki na ulotki, jak również dobre jest posiadać stoisko degustacyjne na targi. Takie miejsce umożliwi nam nie tylko ciekawe zaprezentowanie produktów, ale również ich skosztowanie przez odwiedzających targi.

stoisko degustacyjneNie ma lepszej reklamy dla przedsiębiorstwa pracującego w branży spożywczej niż smaczne produkty. Bez względu czy są to ciasteczka, ekologicznie uprawiane owoce i warzywa, słodkie napoje, czy chleb na zakwasie to wszystko to można wykonać w małych porcjach, czy też na takie je pokroić lub rozlać i gotowe. Plastikowe kubeczki i talerzyki, jak również poświęcenie kilku sztuk produkować kosztuje grosze, a efekt marketingowy zostanie osiągnięty. Stoisko degustacyjne powinno zostać wyeksponowane, żeby z daleka było widoczne. Wtedy będzie jeszcze bardziej zachęcające. Dobrze byłoby, żeby jeden przedstawiciel firmy stale przy nim stał i mógł odpowiadać na pytania klientów odnośnie składu produktów, ich pakowania i cenie za kilogram dla odbiorców hurtowych. Na stoisko poza jedzeniem przyda się także folder reklamowy, ulotki czy inne materiały reklamowe z produktami wystawionymi do degustacji. Stoisko targowe powinno oczywiście wyglądać zachęcająco i estetycznie. Musi się na nim znaleźć nazwa i logo przedsiębiorstwa, można umieścić także hasło reklamowe, czy motto działania firmy.

Najczęściej wybierane jest białe stoisko, ponieważ jest uniwersalne i pasuje do każdego pomieszczenia wystawowego, jak również nie odwraca uwagi od prezentowanych produktów. Żeby dodać mu nieco koloru można zastosować roll upy, ścianki tekstylne czy plakaty wieszane na ściankach stoiska.