Logo jest znakiem towarowym za pomocą którego odróżniamy produkty jednej firmy od drugiej. Obecnie jednak logo jest także sposobem promowania swojej firmy i docierania ze swoją ofertą do klientów. To własnie symbol marki jest tym co klienci najszybciej zapamiętują i z czym nas kojarzą.

Charakterystyka dobrego loga firmowego

projektowanie logoW związku z powyższym niezwykle ważne jest to by stworzyć logo, który przykuje uwagę potencjalnych klientów czy kontrahentów i które zapadnie im w pamięć. Czym zatem należy się kierować projektując logo? Przede wszystkim należy tu wskazać na trzy elementy, które charakteryzują dobre logo. Po pierwsze, prostota, im prostszy symbol tym większa szansa na to, że odbiorcy je zapamiętają, po drugie logo musi być unikatowe i rozpoznawalna, tak by od razy kojarzyło się tylko z jedną firmą po trzecie powinno ono być ponadczasowe, a co za tym idzie przy jego tworzeniu należy unikać czasowych trendów czy symboli, które za kilka lat przestaną oznaczać to co było w zamyśle. W przypadku logo, gdzie zastosowano znaki, które straciły na znaczeniu konieczne będzie po pewnym czasie jego zmodernizowanie czy całkowite zmienienie, co zaburzy spójność marki i jej rozpoznawalność.

projektowanie logoNiemniej choć podstawowe zasady odnośnie tego jak projektować logo firmowe są raczej dość proste, to w praktyce przygotowanie projektu logo, które spełni oczekiwania przedsiębiorcy i trafi do klientów nie jest łatwe. Dlatego do jego projektowania należy wybrać dobrą i doświadczoną firmę. Przy czym nie oznacza to, że projektowanie logo w niskiej cenie musi być złe,w tym wypadku nie warto patrzeć na cenę, bo może ona się wiązać np, z wielkością firmy czy też miejscem w jakim znajduje się jej siedziba. Warto natomiast zapoznać się z przykładowymi projektami i realizacjami. Sprawdzić jakie doświadczenie ma firma w tej branży i jak długo działa na rynku. Informacje te powiedzą nam o wiele więcej na temat jakości usług świadczonych przez tę firmę i tego czy zaprojektowane przez nie logo bezie spełniać nasze oczekiwania. Jeśli nie jesteśmy przekonani co do wyboru firmy warto o potencjalnych wykonawcach coś więcej poczytać, jakie mają oni opinie poprzednich klientów oraz porównać różne oferty, wówczas będzie łatwiej wybrać nam tę najkorzystniejszą zarówno pod względem cenowym jak i jakościowym.

Pamiętajmy o tym, że to jak zostanie zaprojektowane logo wpłynie na to jak będzie postrzegana firma i jednocześnie sprawi, że będzie ona bardziej rozpoznawalna, co w dalszym czasie przełoży się na wzrost sprzedaży, dlatego nad wyborem firmy tworzącej logo i nad jego akceptacją należy dobrze się zastanowić.