Materiał zastosowany przy asortymencie sklepu jest całkiem ważnym aspektem, nie tylko funkcjonalnym, który będzie pozwalał na trwałe i bezpieczne przechowywanie przedmiotów.

Stojaki reklamowe jako nośnik informacji

stojak reklamowyTo także estetyczny, mający wpływ na wizerunek naszej firmy w oczach potencjalnych klientów. Na początku warto zwrócić uwagę na sposób przechowywania inwentarzu, który jest niedostępny do wglądu dla standardowych osób odwiedzających nasz sklep. Zazwyczaj są to regały magazynowe, które są tworzone z solidne skonstruowanego metalu, który jest prosty w montażu.
Dodatkowo dzięki takiemu rozwiązaniu możemy odpowiednio je dostosować pod warunki sklepowe, gdzie ważna przede wszystkim jest ich wysokość, ale także i długość. Z takiego też materiału zazwyczaj tworzone są regały sklepowe, które muszą już jednak być odpowiednio dopasowane dla zwykłego użytkownika.
Przedmioty nie mogą być umieszczone na zbyt dużej wysokości, które byłyby trudne do pozyskania dla klienta, ponieważ ten zrezygnowany może łatwo odpuścić sobie z takiego zakupu. Poza tymi strukturami, ważne są także elementy reklamowe, które bardzo łatwo wychwycić prawie w każdym sklepie do którego się udamy. Nic dziwnego, bowiem reklama jest dźwignią całego handlu.
Coraz częściej sklepy wykorzystują standy, które mają zachęcać swoją grafiką do odwiedzenia go. Materiał z którego mogą zostać wykonane to tektura lub tworzywo, tzw. tekpol. Ten drugi jest jednak bardziej opłacalny dla potencjalnej reklamy, głównie ze względu na zwiększoną wytrzymałość, jakość prezentowanej grafiki oraz możliwość pisania po nim ścieralnym markerem. Ostatni sposób można często napotkać przechodząc w pobliżu kafejek lub restauracji, które wykorzystują standy z dodatkową czarną tabliczką, na której wypisane są promocyjne ceny lub oferty mogące zachęcić do zawitania klientów.
Zazwyczaj posiadają one swoje ograniczenia, gdzie długość wynosi ok. 1 metra, a wysokość ok. 2 metrów. Pokryte laminatem nabierają odpowiedniego błysku, który poprawia walory estetyczne prezentowanej grafiki, a dodatkowe wcięcia kształtów tylko bardziej przykuwają uwagę. Profesjonalne stojaki reklamowe mogą być stworzone z różnego typu materiałów, w zależności od ich przeznaczenia. Zazwyczaj informacyjne, znajdujące się tuż przed wejściem do sklepu lub zaraz na jego froncie, są wykonywane przy pomocy teleskopowej rurki wraz z odpowiednio dostosowany obciążnikiem.

Mniejsze stojaki na ulotki z drugiej strony zazwyczaj są tworzone z przeźroczystych materiałów. Najczęściej wykorzystywane do tego jest pleksi.